Villu Toots "Kiri Eesti kultuuriloos"

Järjekordne raamat, mis lausa kummaliselt odavaks on hinnatud. Keegi ei oska vist lihtsalt tahta seda. Enne oli Apollos 500 krooni, nüüd on 125 kr. Ega minagi poleks osanud seda osta, aga mul lasti seda kunagi ühe autoriteetse õppejõu loengul näppida ja ta soovitas seda lugeda ja kui see siis nüüd peaaegu muidu saadavale tuli, siis ma lihtsalt pidin selle ostma. Põhimõtteliselt on tegemist Villu Tootsi elutöö kokkuvõttega. Villu Toots oli kalligraafiatark ja pedagoog. Teos on 400 lk paks, kõvade kaantega, ilusate suurte värviliste piltidega ja hirmus raske - väga uhke raamat ühesõnaga. Tekst on paralleelselt nii eesti kui inglise keeles. Antakse ülevaade eesti kirja jäädvustustest alates muinasajast kuni 20. sajandi keskpaigani. Ma veel kõike lugenud ei ole, aga piltidel näidatakse nii kivisse raiutud tekste, graveeringuid, marke, reklaame, ajakirju, raamatuid, väljalõikeid ajalehtedest, etikette jne. Isegi kui kalligraafia või ajalugu huvi ei paku, võib raamat põnevaks osutuda. Näiteks reklaamid ja margid 1920ndatest 1940ndateni on eriti ägedad ("Nõudke šokolaadi!", õlu Kabinett, söehappe vannid Pärnus jms). Mitte ainult nende väljapeetud ja vahel kelmikas väljanägemine, vaid ka keel ja sõnum panid vähemalt mind korduvalt muigama.

Postita kommentaar

5 Kommentaarid

  1. Sellega seoses tuli mul meelde, et vanemate juures on mul vihikutäis tikutopsi etikette, mida kunagi usinalt raamida tahtsin. Peakski nendega midagi kuidagi ette võtma.

    VastaKustuta
  2. kas sa raamiksid iga etiketi eraldi?

    VastaKustuta
  3. irw:D
    Ei!
    Mingi suur raam oleks, kuhu paneks hunniku samateemailisi marke kokku

    VastaKustuta
  4. margid? alles olid etiketid? ma ei taba biiti

    VastaKustuta
  5. Etikettidest siiski räägin veel, dah:P
    olgugi, et kirjutasin margid.

    VastaKustuta