Marko Mäetamm "Marko Mäetamm"

Vormiliselt küll raamat, on sisuliselt tegemist pigem kataloogiga. Suurema osa väljaandest moodustab läbilõige Mäetamme maalidest, graafikast, installatsioonidest ja fotodest perioodil 1989-2006, lisaks kunstnikupoolsed pikemad kommentaarid ta enda ja ta loominguga aset leidnud muutustele ja sissejuhatus Mäetamme loomingusse Anders Härmilt. Sellegipoolest on lugeda üsna palju, kuna alates ühest 1998. aastal Rootsis toimunud litograafia sümpoosionist on ta loomingus oluline osa olnud ka tekstil - vahel vaid seletusena pildil leiduvatele sümbolitele, vahel aga iseseisvate lühijuttudena. Arvatavasti on see ka põhjus, miks ta on ainus nüüdisaegne eesti kunstnik, kelle tegemistel ma juba suhteliselt kaua olen üritanud silma peal hoida, sest puhtalt kujutav kunst on mulle liiga sageli arusaamatu, mul on vaja sõnu ja teksti. Kuigi mulle on sümpaatne ka ta popkunstlik ja julma huumorit täis pildikeel, mis mingitel perioodidel on järginud ka nn Subjektiivse Formalismi reegleid, mis välistavad improvisatsioonid ja tunnistavad peamiselt vaid musta, valget ja punast värvi. Pealegi on ta niisamagi vaimukas :-) Niisiis silm puhkab, tekivad mõtted, vahepeal on lõbus, mõnikord aga hoopis õudne, superluks :-)

Marko Mäetamme koduleht
Marko Mäetamme ja Kaido Ole Ööülikooli loeng teemal "Kas kunsti on võimalik õpetada?"

Postita kommentaar

0 Kommentaarid